Alcoolul si performanta sportiva!

Alcoolul si performanta sportiva nu se afla intr-o relatie amiabila.Cele doua componente nu prea isi au locul impreuna, sustin majoritatea medicilor.
Un consum moderat de alcool nu produce efecte negative majore asupra organismului insa, cand vine vorba despre sportivi cuvantul alcool ar trebui inlocuit cu altceva.

Ce-ti aduce alcoolul in organism?

In primul rand alcoolul pur, aduce in organism 7 kcal/gram;( exemplul practic: o doza de 100 g de gin =124 kcal), 146 kcal,(350 ml de bere) 13 g de carbohidrati, urme de vitamina B si in functie de brand, anumite doze de minerale.
Tipurile de bere “light”( fara alcool )au mai putine calorii si uneori mai putini carbohidrati decat berea normala. Continutul caloric al vinului la – un pahar de 100 ml de vin contine obtii 72 kcal, 1 g de carbohidrati si mici cantitati de vitamine si minerale.
Consumul de alcool inaintea sau in timpul activitatilor sportive nu este indicat din doua motive:
1. etic
2. medical.
La nivel etic, regulamentele interzic consumul de bautauri alcoolice inaintea sau in timpul unor competii sau antrenamente sportive, facand parte din lista substantelor dopante.
La nivel medical este tot o regula intrucat alcoolul produce modificari in organism care cauzeaza si aparitia altor comportamente si disfunctionalitati.
Bauturile alcoolice au un efect de inhibare a sistemului nervos central, fapt pentru care incetineste anumite functii: memoria, perceptia vizuala, vorbirea si in final intreaga activitate a organismului.
Chiar si un consum moderat de alcool inainte de un concurs poate afecta performanta prin urmatoarele efecte:
• acuratetea miscarilor,
• echilibrul,
• viteza de reactie,
• coordonarea complexa si de finete si procesarea informatiilor;
• forta, rezistenta musculara si capacitatea aeroba;
• creste necesarul de vitamina B, etc.

Cum iti mai afecteaza consumul de alcool performanta sportiva?Ei, bine in doua moduri.
In primul rand, alcoolul este considerat a fi si un bun diuretic, ceea ce inseamna ca odata consumat sistemtul tau digestiv va actiona mai des. Mersul la baie, in timpul unei competitii sau in timpul unui antrenament nu este tocmai ceea ce-ti doresti.
Consumand alcool, nivelul tau de hidratare va scadea din ce in ce mai tare odata cu efortul fizic depus de tine, ceea ce va impiedica continuitatea exercitiului.
Sportivii n-ar trebui sa consume alcool cu mai putin de 12 ore inainte de concurs sau antrenament deoarece efectele sale diuretice persista chiar si timp de 24 de ore dupa consum.
In al doilea rand, alcoolul interfereaza cu modul in care organismul tau produce energie. Odata patruns in corpul tau, alcoolul nu face altceva decat sa-ti scada nivelul de glicemie, se produca mai putin glucoza, de care tu  depinzi in activitatea fizica desfasurata si astfel sa devii din ce in ce mai lent si incet in miscari si cu o rezistenta scazuta la efort.
De asemenea, medicii nutritionisti interzic a se consuma bauturi alcoolice si imediat dupa terminarea atrenamentelor sau competitiei, mai ales daca nu ai consumat destula apa pentru a compensa lichidele eliminate de organism in urma efortului depus.
“A manca si a bea prea multe calorii reduc performanta la care poate ajunge corpul tau”( spune Dr.White, medic nutritionist sportiv din S.U.A).

Surse:
Mahmoud El-Sayed., Ayad O. and Xia L. (2000). Post – exercise Alcohol Ingestion Perturbs Blood Haemostasis Durinh Recovery. Thrombosis Research 99 (6): 523-530.
http://www.drinkaware.co.uk/check-the-facts/health-effects-of-alcohol/healthy-lifestyle/can-alcohol-affect-sports-performance-and-fitness-levels
http://www.livestrong.com/article/368561-effects-of-alcohol-on-sports-performance/
http://www.acsm.org/AM/Template.cfm?Section=Current_Comments1&Template=/CM/ContentDisplay.cfm&ContentID=8676

Publicat de andra la data de in categoriile: Nutritie sportivi

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: