Alimente bogate in magneziu

realfoodUn studiu francez a constatat ca deficientele de magneziu sunt numeroase, putini fiind cei care il consuma suficient. Prin urmare, este cu atat mai important sa se cunoasca alimentele care contin acest mineral, pentru a profita pe deplin de beneficiile sale.

Magneziul se gaseste in multe alimente, dar mai ales in ciocolata, care este un adevarat concentrat de magneziu.

De asemenea, este prezent in cereale integrale, leguminoase (cum ar fi fasole, linte, fasole verde, fasole …), legume de culoare verde inchis si fructe uscate si fructe oleaginoase, cum ar fi nucile de caju ….

Magneziul se gaseste in principal in alimentele bogate in calorii, cele fata de care avem o reticenta in a le consuma. O solutie ar fi: sa va orientati spre apele minerale si gazoase care sunt bogate in magneziu si va ajuta sa ajungeti la DZR. Avantajul este ca, in aceasta forma, este foarte bine asimilat, si fara aport de calorii.

 

Alimente Cantitatea de magneziu
Ciocolata neagra (30g)  35-87 mg
Faina de soia (100g)  285 mg
Melci (100g)  255 mg
Caju (40g) 100 mg
Migdale (30g)  76,5 mg
Fasole verde, fasole uscata (150g)  270 mg
Orez nedecortificat (100g)  106 mg
Spanac (200g)  92 mg
Midii (400g)  68 mg
Linte fierte (200g)  64 mg
Paste uscate (100 g)  59 mg
1 banana  45 mg
Cartofi la cuptor (200g)  36 mg
Ciocolata cu lapte (30g)  32 pana la 40 mg
Fulgi de ovaz (30g)  33 mg
2 felii de paine integrala (40 g)  32 mg
Cacao  (20g)  31 mg
Cereale integrale (2 portii)  29 mg
5-6 prune uscate (50g) 25 mg
Lapte semi-degresat  (200 ml)  20 mg

Carente si suplimente de magneziu

Pentru a reduce carentele, este important sa se cunoasca simptomele, cum ar fi crampele sau tremurul,  astfel incat sa puteti lua cat mai repede suplimente de magneziu.

Aceste simptome de deficit de magneziu sunt numeroase si usor de identificat:

– Palpitatii, cresterea frecventei cardiace, tremur

– Crampe musculare, tetanie

– Oboseala, astenie

– Anxietate, hiperemotivitate, depresie (deoarece stresul  “arde” mai mult magneziu)

– Insomnie

– Accidente cardiovasculare

– Guta

– Osteoartrita

– Tulburari digestive

 

Suplimente alimentare de magneziu

Va puteti astepta sa aveti nevoie de o suplimentare cu magneziu in urmatoarele cazuri:

– Daca aveti palpitatii, senzatie de nod in gat, iritare, anxietate inexplicabila, cresterea frecventei cardiace, crampe musculare, fara a face niciun efort fizic …: semne de carenta care pot fi acoperite cu o dieta bogata in magneziu asociata cu o cura de 500 mg/zi de magneziu, pentru cel putin o luna.

 

– La persoanele care au probleme cu somnul sau se trezesc noaptea: din cauza efectului sau sedativ si calmant, este recomandata o cura de magneziu.

– La copiii hiperactivi, cu o reala lipsa de magneziu.

– La femeile gravide: un aport de magneziu previne contractiile uterine.

– La femei in timpul menstruatiei, deoarece reduce tensiunea din sani si este eficient impotriva durerilor de stomac inerente in aceasta perioada.

– La persoanele cu parul fragil si unghiile striate.

– La persoanele care sufera de spasmofilie: manifestari de anxietate care afecteaza femeile cu angoasa.

– La sportivi: pentru a compensa deshidratarea din cauza transpiratiei, dar, de asemenea, si pentru a reduce durerile, crampele si alte mici probleme de ordin muscular.

– La varstnici: combinat cu calciu si estrogeni, acesta ajuta la lupta impotriva osteoporozei.

– La persoanele care tin o cura de slabire.

 

Proprietati ale suplimentelor cu magneziu

Exista mai multe tipuri de suplimente alimentare vandute in farmacii sau in magazinele de specialitate. Fiecare tip de magneziu are proprietati proprii.

Iata o rezentare a principalelor saruri de magneziu utilizate in farmacii:

– Clorura de magneziu MgCl2: purgativ usor (laxativ) si ductul biliar (adica, cauzeaza excretia biliara), desensibilizant (actiune in cazul urticariei sau mancarimii), dar, de asemenea, anticoagulant: pentru uz extern, acesta favorizeza fagocitoza si, in consecinta are proprietati de vindecare a ranilor.

– Oxid de magneziu MgO: anti-acid si absorbant al gazelor intestinale (1-4 g), dar usor laxativ si purgativ (5 pana la 15 g).

– Carbonat de calciu MgCO3: absorbant si antiacid. Intra in compozitia limonadei citro-magneziene.

– Sulfat, citrat, tiosulfat, …..

 

Magneziul: sfaturi in plus

 

Magneziul este putin asimilat de organism. Prin urmare, trebuie sa se consume in cantitati mari pentru a fi siguri ca aportul  final, pe care il va primi organismul este suficient. Pentru a imbunatati asimilarea vitaminei B6 este deasemenea esential.

Este de remarcat faptul ca doar 30% din magneziul alimentar este absorbit de organism!

O solutie pentru imbunatatirea absorbtiei de magneziu de catre organism, este sa il combinam cu suplimente cu vitamina B6.

De asemenea, sunt necesare cure suplimentare cu magneziu, mai ales la persoanele care au tendinta de a-si neglija dieta  (fast-food, regim, ….), consuma alcool in cantitati destul de mari, sunt surmenate …..

Daca vreti sa evitati problemele, puteti face foarte bine un tratament foarte lung, de mai multe luni sau ani. Atat timp cat nu se depasesc dozele recomandate, nu riscati nimic si, astfel, se va elimina complet riscul de carenta.

 

Publicat de Toni la data de in categoriile: Vitamine

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

9 Responses to Alimente bogate in magneziu

  1. CROITORU a zis:

    Interesant articol. Am tot tcitit insa ca alimentele nu prea mai contin asa mult magneziu cum contineau acum 20 de ani… Suplimentele, nu stiu care or mai fi bune, ar fi baza.

  2. CROITORU a zis:

    Interesant articol. Am tot tcitit insa ca alimentele nu prea mai contin asa mult magneziu cum contineau acum 20 de ani… Suplimentele, nu stiu care or mai fi bune, ar fi baza. O prietena spunea ceva pe baza de magneziu, ca se simpte bine… Ce parere aveti ?

  3. Am citit cu atentie , chiar ma intereseaza aproape totul despre magneziu, mai bine zis despre deficienta lui in corp. pentru starile mele de ameteala, aparitia destul de frecventa a carceilor, a crampelor musculare si a frisoanelor sora mea, care a trecut prin aproximativ aceeasi stare, mi-a spus sa iau suplimente cu Magneziu si urmandu-I sfatul am constatat ca dupa o saptamana mi-am gasit partial linistea. O sa iau in continuare ca simt ca-mi face bine.

  4. Am descoperit de curand ca am tensiunea ridicata. voi lua magneziu de astazi, mi-a spus o prietena ca ajuta.

  5. Am o senzatie de ameteala, ma simt slabita, mananc normal , cat se poate de sanatos. am facut analize si mi au iesit bine , (eu ma gandeam la o anemie) o prietena mi-a recomandat sa i au magneziu, imi este util? multumesc

  6. Numai eu stiu ce spasme musculare, nervozitate crescută, oboseală, fobii si atacuri de panică induram inainte de a-mi administra Magneziu ( cine n-are prieteni sa-si faca !) ; rezultatele pozitive n-au intarziat sa apara , dupa doar 2-3 saptamani parca eram alt om.

  7. Lipsa de magneziu de care sufar, creste odata cu consumul de alcool, cofeina, , excesul de zahar si diuretice.Am rezolvat nesperat de repede aceste probleme administrandu-mi Magnerot, niste pastile de magneziu.

  8. Deficitul de Magneziu genereaza ameteala, cistita, anxietatea, convulsii, hipertensiune, migrene, pierderile de memorie, crampe musculare, deficitul de potasiu- sete extrema Iritabilitatea, retentia de lichide, probleme cu inima, depresie, dificultate la inghitire . Nivelul de Magneziu din organismul tau va creste daca alegi sa consumi Magneziu

  9. Am o senzatie de ameteala, ma doare capul des, ma simt slabita, am insomnii, mananc normal , cat se poate de sanatos. am facut analize si mi au iesit bine , (eu ma gandeam la o anemie) o prietena mi-a recomandat sa iau Magnerot, imi este util? multumesc

Iti recomandam sa citesti si: