Bauturile pentru sportivi!

Hidratare este cuvantul omniprezent in nutritia sportivilor si nu numai.
Ea are un rol extrem de important pentru functionarea sanatoasa si in limitele normale ale organismului.

Stiati ca exista bauturi special create pentru sportivi?

Ei bine,acestea au fost create cu scopul satisfacerii nevoii de hidratare, energie si electroliti. Altfel spus, bauturile pentru sportive contin ca si ingredient: apa, calorii, sodiu, cloruri si potasiu.

Ce sa nu contina bauturile pentru sportivi?

1.grasimi
2. peste 18 grame de carbohidrati;
3.mai mult de 4 grame de proteine per portie;
4. mai mult de 18 grame de zahar;
5. mai mult de 3 vitamine.

Cum iti alegi bautura?

Piata s-a dezvoltat mult in ultima perioada cu aceste produse destinate hidratarii persoanelor sportive, asa ca poti alege bautura in functie de gust ( acru, dulce, amar), intensitatea aromei (tare sau slaba), aspectul comercial etc. Insa alegerea este potrivit sa o faci in functie de cerintele organismului tau.
Bauturile pentru sportive sunt recomandate de catre nutritionisti in functie de cativa factori, de care este obligatoriu sa tine-ti cont:

– Tipul de sport practicat;

– Durata si intensitatea sportului practicat;

– Statutul nutritional pentru sportivi.

Bauturile de rehidratare sunt destinate sportivilor care au nevoie de o rezistenta mare la efort sau care se antreneaza/concureaza mai mult de o ora.

Astfel ca:

• Jucatorii de fotbal au avut un sprint mai bun in a doua jumatate a meciului
• Baschetbalistii au putut dribla si inscrie cu mai multa acuratete, spre finalul meciului
• Ciclistii au obtinut performante aproape duble in curse de viteza, comparativ cu cei care au baut doar apa. ( informatii furnizate de Men’s Health Romania).
Pentru persoanele sedentare, consumul unor astfel de bauturi nu face altceva decat sa le imbogateasca de calorii, pe care nu le pot arde la fel de repede cum este cazul sportivilor.
Aceste bauturi pentru sportivi sunt considerate a fi uneori combustibilul necesar organismului dumneavoastra:

-ajuta la recuperarea musculara,

reda energia pierduta in timpul antrenamentelor,

ameliorarea durerilor musculare, si nu in ultimul rand previn deshidratarea.
Daca hidratarea este cuvantul de baza in dieta sportivilor, aflati ca specialistii considera totusi ca niciun alt lichid in afara de apa nu ofera organismului echilibrul de hidratare la care trebuie sa ajungeti.
Apa este singururul lichid in stare naturala ce poate fi consumat fara restrictii si ofera un grad optim de hidratare atat inaintea cat si in timpul sportului practicat.
Este indicat sa consumati intre 4-6 pahare de apa la fiecare 20-25 de minute de activitate intensa.(potrivit http://chemistry.about.com/cs/foodchemistry/a/aa070803a.htm ).
Bauturile sportive sunt acceptate a fi consumate de sportivi, cu moderatie, pentru ca ii ajuta la restabilirea echilibrului la nivelul organismului, insa nu sunt notate de medicii nutritionisti ca absolut necesare si prezente zilnic in activitatile celor ce depun eforturi fizice.

Publicat de andra la data de in categoriile: Nutritie sportivi

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: