Ce poti manca inainte de antrenamente?

Mancarea pe care o consuma un atlet inainte, in timpul sau dupa antrenament joaca un rol esential atat in stabilirea unui confort personal cat si in accelerarea performantelor.
Mancarea pentru sportivi include, batoane, geluri, bauturi, carbohidrati care sunt usor de digerat si distrag atentia de la senzatia de foame care apare in timpul exercitiilor.
Ceea ce poti manca inaintea antrenamentelor, depinde foarte mult si de preferintele personale, nevoile individuale dar si de tipul si intensitatea antrenamentelor pe care le sustii.
Cand sa mananci inainte antrenamentelor?
A face miscare cu stomacul plin( cum spune romanul) nu este cea mai fericita alegere. Restul de alimente ramase in organism iti pot provoca diverse reactii: hiperaciditate la nivelul stomacului, crampe abdominale, senzatii de greata etc. ceea ce impiedica in mod vizibil confortul personal dar si rezultatele antrenamentului.
Pentru a va asigura ca aveti suficienta energie, in timpul activitatii fizice, inaintea acesteia trebuie sa luati masa cu cateva ore inainte pentru a permite o digestie normala. Procesul de sigestie dureaza de la 1 pana la 4 ore, in functie de ce ati mancat si cantitatea de mancare ingerata. (sustin medicii nutritionisti).
Ce sa mananci inaintea antrenamentului?
Deoarece glucoza este sursa de energie preferata de cele mai multe exercitii, o masă inaintea activitatii fizice ar trebui să includă alimente care sunt bogate in carbohidrati si usor de digerat.
Aceasta include alimentele, cum ar fi paste, fructe, paine, batoane si bauturi.
A-ti planifica alimentatia si a sti ce anume si cand anume sa mananci, iti garanteaza succesul si performanta ridicata a activitatii tale sportive. Incercati sa nu faceti experimente in ziua evenimentului sportiv, cu diverse alimente si bauturi pe care nu le-ati mai incercat pana atunci, pentru ca nu stiti cu va reactiona organismul dumneavoastra.
Pentru cei ce practica atletismul, specialistii propun ca si ghid de alimentatie:
– Masa se va lua cu 4 ore inainte de inceperea antrenamentului;
– Bauturile se consuma cu cel putin 3 ore inainte de antrenament;
Cu o ora inainte de antrenament sau evenimentul sportiv:
-fructe proaspete, cum ar fi mere, pepene verde, piersici, struguri, sau portocale;
– unu,1 – ½ pahare de bautrura pentru sportivi;
Cu 2-3 ore inainte de competitie :
-fructe in stare proaspata;
-paine, paste;
-iaurt;
-apa;
Cu 3-4 ore inainte de competitie:
-fructe proaspete;
-paste cu sos;
-cartofi la cuptor;
-batoane energizante;
-lapte cu cereale;
-iaurt;
-paine (toast) cu branza, unt de arahide, carne slaba;
-apa;
Tine minte ca fiecare individ isi poate personaliza alimentatia in functie de propriile nevoi, asa ca aceste directii sunt orientative. Planul tau de alimentatie inainte si dupa antrenament poate fi diferit, incearca ceea ce ti se potriveste!
Mai multe detalii puteti afla accesand siteuri si referintele bibliografice din strainatate:
http://sportsmedicine.about.com/od/sportsnutrition/a/EatForExercise.htm;
DK, Carr C, Carlson MG, Maron DJ, Borel MJ, Flakoll PJ. Post exercise protein intake enhances whole-body and leg protein accretion in human. Medicine and Science in Sports & Exercise. 2002 May; 34(5): 828-37;
The effect of carbohydrate-protein supplementation on endurance performance during exercise of varying intensity. International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism.

Publicat de andra la data de in categoriile: Uncategorized

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: