Consumul de cofeina si sportivii!

Administratia SUA pentru controlul alimentelor si medicamentelor (FDA) denumeste cofeina ca fiind “o substanta alimentara cu intrebuintari multiple in general recunoscuta ca sigura”.

Sub ce forme o puteti consuma?
Cofeina este in majoritatea cazurilor consumata sub forma de bauturi, dar si sub forma de capsule sau de guma de mestecat.
Cofeina consumata din cafea, ceai, cola etc. patrunde in stomac rapid si ajunge in fluxul sangvin si in tesuturi in 45 de minute. Cofeina din guma de mestecat nu trece prin stomac si ajunge in sange mai rapid ca cea provenita din bauturi, prin mucoasa bucala, efectele ei putand fi resimtite chiar si in 10 minute (sustin medicii nutritionisti).

De ce simtiti nevoia consumului de cofeina?
Pentru sportivi, consumul de cofeina apare pe fondul satisfacerii nevoii de a avea energie intr-un timp foarte scurt. Este de preferat ca inaintea unei competii, sa se consume cofeina sub forma gumei de mestecat decat sub forma lichida, insa trebuie sa fie constienti de efectele acesteia.
S-au efectuat numeroase studii in lume privitoare la beneficiile cafeinei si ca rezultat a fost: crestere de intre 7% si 51% a capacitatii de efort (anduranta) a atletilor.
Acesta concluzie, nu poate sa le ofere sportivilor libertatea de a consuma cofeina ori de cate ori doresc. Este obligatoriu sfatul unui medic nutritionist, o prescriere in functie de greutatea corporala si alti inficatori care sunt esentiali in stabilirea gramajelor de consum de cofeina.
Pe langa beneficiile cofeinei, (energie fizica si psihica) exista si parti negative ale acesteia.
Iata 5 precautii atunci cand esti consumator de cafeina:
1.  consumul cafeinei cand temperatura de afara este mare, iti poate crea deshidratare ajungand uneori la soc termic;
2. consumul excesiv de cafea se numste “cafenism” si duce la scaderea performantelor mentale si fizice;
3. cafeina consumata in mod repetata inaintea antrenamentelor determina aparitia hiperaciditatii la nivelul stomacului;
4. cafeina consumata in mod escesiv inaintea competitiilor sportive poate duce la deteriorare musculare;
5. consumul excesiv de cofeina ajuta la instalarea unor stari in organism precum: anxietatea, nervozitate irascibilitate, insomnii, dureri de cap etc.
Asadar, cofeina este considerata a fi un tonic excelent pentru organism insa consumata intr-o maniera moderata si tinand cont de sfaturile medicilor.
Sursa:
http://www.powerbar.co.uk/
http://www.active.com/nutrition/Articles/The_facts_about_caffeine_and_athletic_performance

Publicat de andra la data de in categoriile: Alimentatie

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: