Echilibrul intre omega 3 si omega 6

musculation-rapideAvand in vedere modul nostru de a procuce si a consuma alimentele, echilibrul intre omega 3 si omega 6, care ar trebui sa fie de 1 la 1, este rupt. Noi consumam de 10 de ori mai multa omega 6 si insuficienta omega-3, fapt care creste riscul boli cardiovasculare sau inflamatorii.

Dezechilibrul intre Omega 3 si 6 s-a instalat in societatile occidentale dupa un secol.

De fapt, in timp ce raportul dintre aceste doua familii de acizi grasi ar trebui sa fie 1 la 1, adica cu o cantitate echivalenta de ambele parti, raportul observat este adesea de 1 la 10 sau 1 la 30 !

Adica exista de 10 la 30 de ori mai putina omega-3 decat este recomandat!

Acest dezechilibru rezulta din obiceiurile noastre alimentare si a sistemului de productie intensiva. Uleiurile bogate in omega-3 nu se pastreaza foarte bine, suporta mai putin caldura si rancezesc atunci cand sunt expuse la aer si lumina. De aceea, acestea au fost treptat abandonat pentru uleiuri mai stabile.

Metodele de obtinere a  uleiurilor comune, la caldura si cu multe filtre, produc uleiuri mai stabile, dar, de asemenea, mult mai racace in omega 3, in timp ce cantitatea lor de omega 6 ramane in cantitate semnificativa.

In acelasi timp, consumul de peste a scazut si productia de peste de crescatorie a crescut. Acesti pestii de crescatorie sunt in mod natural mai saraci in omega 3, deoarece omega-3 este sintetizata de peste din algele pe care le mananca in salbaticie. In agricultura, aceste alge nu fac parte din alimentatia lor, si, astfel, continutul de omega-3 scade.

La fel se intampla si cu legumele cu frunze verzi, carne, oua s, lapte. Alimentatia lor a devenit din ce in ce mai standardizat si cultivarea tot mai intensa. Si, desigur, partea din produsele naturale bogate in omega-3 (in special  in si rapita) din hrana animalelor continua sa scada.

Acest dezechilibru afecteaza utilizarea de omega 3 din organism. De fapt, omega 6 si 3 au nevoie de alte oligoelemente pentru a fi utilizate de catre organism in mod eficient. Vitaminele B3, B6, C si E sunt folosite pentru omega-3 si 6, dar zincul si magneziul. Cu un aport de omega 6 prea mare, va face ca acesti acizi sa manance prea mult aceste vitamine si minerale, lasand insuficiente pentru asimilarea si utilizarea de omega-3.

In cele din urma, acest dezechilibru cauzeaza aceleasi probleme ca lipsa de omega 3: tulburari cardiovasculare, alergie, reducerea potentialului anti-inflamator …

Aceste tulburari pot fi agravate de consumul de alcool, dar, de asemenea, de tutun, stresul, sau boli cum ar fi diabetul zaharat.

Publicat de Toni la data de in categoriile: Vitamine

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: