Ghid de alimentatie pentru sportivi

Medicii nutritionisti sustin ca sportivii sunt persoanele care au nevoie de un regim alimentar diferit de restul oamenilor, tocmai din considerentul ca sunt mai activi si consuma caloriile intr-un timp mult mai scurt.

Dieta zilnica este importanta pentru obtinerea unor rezultate performante intr-un timp optim.

Un ghid al alimentatiei ar putea fi conturat in felul urmator:

Alimentele necesare Ce nutrient contine? Cat poti gusta?
Lactate – lapte, iaurt si branzeturi; Calciu, proteine, vitamina A si B2 3 portii zilnic
1 portie consta in:
– o cana de lapte
– o cana de iaurt
– 50 g de branza
Alimente bogate in proteine – carne (de vita, pasare, porc), peste, fasole, oua Proteine, tiamina (vitamina B1),riboflavina (vitamina B2), niacina (vitamina PP), fier si zinc. 2 -3 portii zilnic1 portie consta in:
– 100 g carne slaba
– 2 oua
– 200 g de fasole, linte sau mazare
– 4 linguri unt de arahide
Legume (toate tipurile, inclusiv cele bogate in amidon) Contin vitamine si minerale. Sursele ideale de vitamina C sunt rosiile, broccoli si varza de Bruxelles. Sursele de vitamina A sunt: morcovi, broccoli, spanac, dovlecei. 3 -5 portii zilnic
1 portie consta in:
– 100 g legume preparate
– 100 g legume crude
– 200 g legume cu frunze (spanac, salata)
– 150 g suc de legume
Fructe (toate tipurile, inclusiv sucul de fructe) Contin vitamine si minerale. Sursele ideale de vitamina C sunt citricele, sucul de citrice si fructele de padure. 2 -4 portii zilnic
1 portie consta in:
– 1 fruct intreg (mar, banana sau portocala)
– ½ grapefruit
– 150 g suc de fructe
– 100 g de fructe preparate (in compot sau la conserva)
– 50 g fructe uscate
Cereale si fainoase (cereale integrale, paine, macaroane, spagheti, orez, biscuiti) Contin carbohidrati complexi (amidon si fibre) si sunt bogate in proteine, vitamine din complexul B si fier. 6 – 11 portii zilnic
1 portie consta in:
– 1 felie de paine
– 1 chifla
– 200 g cereale preparate sau paste fainoase
– un bol de cereale pentru micul dejun

Dieta oferita de : Dr.Dan-Eugen COSTIN, medic al loturilor nationale de handbal feminin – Tineret,Junioare,Cadete si Central National de Excelenta Valcea.

Publicat de andra la data de in categoriile: Nutritie sportivi

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: