Hidrateaza-te corect!

Hidratarea corespunzatoare este una dintre cele mai importante aspecte ale activității fizice sănătoase.
A bea cantitatea de lichide neceasara organismului tau, inainte , in timpul si dupa activitatea fizica, inseamna a-i furniza corpului aportul adecvat de hidratare si atingere a performantelor scontate.
Medicii nutritionisti, ajuta sportivii in elaborarea unui plan particularizat in functie de nevoi, a hidratarii, pentru a preveni riscul deshidratarii, supra-hidratarii etc.

Scopul hidratarii

Modalitatile practice de a monitoriza gradul hidratarii din corp sunt:

  • Culoarea urinei;

Culoarea primei urine de dimineata, dupa ce te-ai trezit este un indicator sigur in evaluarea nivelului de hidratare din corp.

Culoarea limonadei sau a paielor, denota o hidratare adecvata. Culoarea sucului de mere indica o hidratare minimala. Culoarea inchisa mai poate fi determinata si de consumul unor suplimente nutritive.

  • Felul in care transpiri;

Deoarece eliminarea transpiratiei unui atlet in timpul exercițiului este un indicator al starii de hidratare, sportivii sunt sfătuiți să urmeze planurile personalizate de fluide, care ia în considerare gradul de sete, culoarea urinei, consumul de lichide, modificări ale greutatii corporale care apar n timpul exercitiului etc.

Minimalizeaza deshidratarea

Deshidratarea poate aparea in aproape fiecare scenariu de activitate fizica.
Nu este obligatoriu sa transpirati ci puteti deveni deshidratat si in apa, la un bazin sau lac, schi intr-o zi de iarna. Deshidratarea apare atunci cand sportivii nu reușesc sa înlocuiască în mod adecvat lichidele pierdute prin transpiratie.
Fi-ti atenti la factorii care determina aparitia unei transpiratii in exces, ceea ce inseamna o pierdere mai mare de fluide din organism si riscul aparitiei deshidratarii:
-temperatura aerului: cu cat temperatura aerului este mai mare, cu atat transpiratia va fi mai accelerata si in cantitati mai mari;
-intensitatea activitatii fizice: cu cate e mai mare, cu atat nivelul de transpiratie este mai mare;
– marimea individului si genul: barbatii mai mari transpira mai mult decat femeile mai mici;
-durata activitatii fizice: cu cat durata e mai mare, cu atat nivelul de transpiratie se mareste;
Nu uitati, si innotatorii transpira; ei depun efort, temperatura corpului creste si elimina prin transpiratie lichidele consumate, astfel ca si pentru ei este valabila teoria conform careia trebuie sa consume lichide adecvate inainte si dupa practicarea innotului, chiar daca senzatia de sete nu exista.

Semnele ingrijoratoare ale deshidratarii:

Semnele precoce ale deshidratarii pot fi usor recunoscute:
Senzatie de sete permanenta;
– Cresterea temperaturii corpului, senzatia de ardere;
– Respiratie alerta;
– Puls ridicat;
– Scaderea capacitatii de a depune efort;
– Stare de moleseala;
Dupa aceste simpotme va puteti intalni si cu:
Stari de ameteala;
– Slabiciune musculara;
– Respiratie posibila doar facand anumite exercitii.
Hidratarea este singura metoda eficienta si sanatoasa de a-ti racori intregul organism din interior spre exterior. Alege sa bei apa, in loc sa ti-o torni in cap. Optati pentru bauturile special create pentru nevoile sportivilor si nu uitati sa va adresati medicului nutritionist pentru elaborarea planului de hidratarea particularizat.

Mai multe informatii puteti afla si accesand:
http://www.eatright.org/Public/content.aspx?id=7084
PDF provided by Sports, Cardiovascular and Wellness Nutrition, a dietetic practice group of the Academy of Nutrition and Dietetics.).

Publicat de andra la data de in categoriile: Nutritie sportivi

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: