Magneziul

musculation-bicepsMagneziul este un mineral despre care se vorbeste foarte mult, deoarece acesta este adesea considerat un “anti-stres” natural. Cu toate acestea, cei mai multi oameni nu stiu ca beneficiile sale sunt multe si variate.

Magneziul are un rol foarte important in multe reactii enzimatice (mai mult de 150), printre care actioneaza asupra mecanismului de functionare a mai multor enzime. Acesta regleaza transmiterea impulsurilor nervoase, favorizeaza actiunea  hormonilor si are  rol de moderator al excitabilitatii neuromusculare …….

Foarte prezent in organism (de pana la 10 ori mai mult decat fierul), magneziu este concentrat in celule. Se gaseste 50% in oase si 25% in muschi, restul fiind depozitat in organe cum ar fi ficatul, inima sau rinichii si foarte putin in sange (1%).

Rolurile de magneziului

Magneziul joaca un rol foarte important in organism. Proprietatea sa principala este efectul sau calmant, care ajuta la lupta impotriva stresului. El are, de asemenea, o actiune relaxanta asupra muschilor si stimularea sistemului imunitar.

Magneziul este unul dintre mineralele cele mai complete, proprietatile sale fiind  numeroase:

– Favorizeaza absorbtia de calciu in oase, acesta ajutand la pastrarea structurii osoase si contribuie la cresterea oaselor si a dintilor.

– Acesta moduleaza reactivitatea la stres si inhiba excitabilitatea neuronala.

– Permite astfel,recastigarea tonusului si  a bunastarii, si lupta impotriva manifestarilor  stresului, cum ar fi hiperemotivitate, tremur, oboseala nervoasa matinala, dureri de cap, insomnie, crampe …..

– Are o actiune sedativa interesanta  in caz de insomnie.

– Acesta creste activitatea sistemului imunitar: este implicat in formarea de anticorpi si actioneaza asupra celulelor, facandu-le mai tonice, ajutandu-le sa se protejeze de atacuri (microbi, bacterii, virusuri, …).

– Are un efect benefic asupra multor probleme cardiace (hipotensiune arteriala, aritmie, infarct miocardic …).

– Magneziul lupta impotriva radicalilor liberi si ajuta la activitatea hormonala.

– Datorita rolului de moderator in excitabilitatea neuromusculara, el ajuta la relaxarea muschilor.

– Are un rol anti-alergic si anti-inflamator.

– Acesta joaca un rol important in functionarea  digestiei.

– Magneziul este necesar pentru producerea de ADN si este implicat in sinteza proteinelor si producerea de energie.

 

Excesele si nevoile de magneziu

O doza zilnica de 5 mg pana la 6 mg de magneziu pe zi per kilogram de greutate corporala este necesara pentru a nu suferi de deficit de magneziu. Dar mare atentie, un aport prea mare nu este o idee buna,  deoarece pot aparea tulburari nervoase, daca se consuma in doze mari.

Un aport de: 5/6 mg pe zi per kilogram reprezinta e 350 mg pentru un om de 70 kg.

Aporturile sunt ajustate in functie de varsta, activitatea fizica … Deci, necesarul zilnic de magneziu nu este fix si definit, trebuie sa il adaptati  pentru stilul vostru de viata, si nu ramaneti fixati  pe DZR oficial.

 

Varsta/stare  Aportul de magneziu pe zi
Sugarii  50 mg
Copii  120 la 240 mg
Adolescenti  250 la 300 de mg
Femei  360 mg
Varstnici 420 mg
Femei gravide  500 mg
Femei care alapteaza  500 mg
Barbati  aproximativ 500 mg
Sportivi  450 la 600 mg

Excesul de magneziu:

Consumul excesiv de magneziu este toxic pentru persoanele cu probleme renale.

Cu toate acestea rareori, excesele pot produce eruptii cutanate, respiratie superficiala,  diaree sau tulburari nervoase.

Atentie in caz de exces foarte mare si prelungit, tulburarile nervoase pot deveni grave.

 

 

 

 

Publicat de Toni la data de in categoriile: Vitamine

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: