Monitorizarea nivelului de fier si suplimente de fier

healthy-low-fat-pasta-recipe_0In unele cazuri, nevoile si pierderile de fier sunt mai mari. Este necesar sa se monitorizeze periodic nivelul de fier din sange.

– La copii, adolescenti si varstnici.

– La femeile gravide sau femeile care vor sa aiba un copil.

– La femeile tinere, mai ales la cele care urmeaza dieta.

– La vegetarieni.

– La persoanele cu boli, care se manifesta cu sangerari cronice, cum este cazul recto-colitei  ulceroase.

– La cei care au avut interventii chirurgicale.

– La victimele accidentelor.

Suplimente alimentare de fier

In farmacie, magazine alimentare  sau  pe Internet, exista mai multe tipuri de fier, mai multe oligoelemente, fiecare cu proprietatii diferite.

Principalele forme de fier vandute in farmacii:

– Clorura ferica FeCl3 : pentru uz extern ca hemostatic, caustic si astringent.

– Citrat de fier amoniacal: antianemic.

– Iodura feroasa I2Fe : folosita la ganglionii limfatici.

– Oxalat de fier: unul dintre sarurile cele mai bine tolerate:  este folosit ca antianemic.

– Oxid de fier: uz extern, folosit pentru pansarea ranilor ulceroase .

– Hidrat de fier:  folosit ca antidot pentru arsenic.

– Sulfat de fier FeSO4: astringent, dezinfectant local.

Fierul: un mic sfat in plus

Pentru un aport bun si bine absorbit de fier, manancati carne rosie, dar consumati si vitamina C in cantitate suficienta.

Absorbtia fierului este favorizata de anumite substante nutritive: este cazul vitaminei C, care poate creste pana la de 7 ori cantitatea de fier absorbita de catre organism

Prin urmare, este important sa mancati cat mai des posibil  legume bogate in vitamina C si sa beti  suc de portocale la micul dejun  ( desigur 100% suc pur, nu concentrate, care sunt adesea bogate zahar).

Retineti ca vitamina C care este folosita de organism pentru a asimila fierul, este consumata de catre organism, si aceasta nu mai poate fi folosita pentrnimic  altceva, si, in special, nu isi mai poate juca rolul sau antioxidant.

Consumul de carne este esential nu numai pentru ca este unul dintre produsele cele mai bogate in fier, dar, de asemenea, a fost demonstrat ca includerea carnii in preparate imbunatateste absorbtia de fier din alimentele care o insotesc (legume, cereale, …). Pentru a preveni anemia feripriva,  ar trebui sa se consume 125 – 150 de grame de carne (rosie sau alba) sau de peste / zi.

Din contra, absorbtia fierului este inhibata de taninuri, cum ar fi ceaiul, cafeaua, berea, vinul, unele fructe, si este, de asemenea, impiedicata de unele fibre dietetice.

Publicat de Toni la data de in categoriile: Vitamine

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

One Response to Monitorizarea nivelului de fier si suplimente de fier

  1. Foarte interesant articol! Multumim pentru informatii!

Iti recomandam sa citesti si: