Surse alimentare de vitamina C

main-six-pack-abs_0Vitamina C este o vitamina foarte prezenta in dieta … cu conditia sa fie consumate suficiente fructe si legume. Cele mai bogate in vitamina C sunt ciresele  si kiwi.

Vitamina C este asigurata de alimentie din abundenta.

Se gaseste in principal, in plante, fructe si legume:

– Fructe proaspete in special citricele, cum ar fi portocale, lamaie, grapefruit, mandarine … dar si fructele rosii: capsuni, zmeura, coacaze negre, coacaze rosii, cirese … si mango, guava, kiwi, pepene galben, caise. Fructele curente, cele mai bogate in vitamina C sunt ciresele  si kiwi.

– Legume proaspete: legume cu frunze verzi cum ar fi spanac, macris, patrunjel, fasole verde, mazare … rosii,  ardei rosu si ardei verde, sparanghel, vinete, napi, praz, ridichi, ceapa, anghinare … si diferite soiuri de foioase: varza, conopida, varza de Bruxelles, broccoli.

– Cartofi.

– Seminte, dar numai in cazul in care acestea sunt incoltite.

Vitamina C este prezenta in cantitati mici in alimente de origine animala:  organe (ficat), carne (vita, porc), pasari de curte (rata), peste (somon, ton, …), crustacee (stridii ), lapte …

Alimente bogate in vitamina C Continut de vitamina C
Macese (100g)  750 mg
Catina (100g)  700 mg
Guava (100g)  200 mg
Ardei rosu (100g)  190 mg
Patrunjel (100g)  170 mg
Suc de portocale (250 ml) 100 mg
Portocale (1)  95 mg
Ardei gras (100 g)  90 mg
Lamaie (1)  85 mg
Broccoli fiert (100 g)  75 mg
Conopida (100g)  60 mg
Varza de Bruxelles, gatita (100g)  60 mg
Capsune (100g)  55 mg
Kiwi (1)  55 mg
Spanac fiert (100 g)  51 mg
Sparanghel (100g)  33 mg
 Ficat de vitel (100g)  32 mg
Mazare proaspata (100g)  27 mg
Pepene galben (100g)  25 mg
Rosii (1)  23 mg
Cartofi (100g)  20 mg
Fasole verde (100g)  19 mg
Caise (100g)  10 mg
Anghinare (100g)  9 mg
Mar (1 mare)  7,5 mg
Dovleac (100g)  7 mg
Iaurt (100g)  2 mg

Consumati in fiecare dimineata un suc de portocale proaspat si manancati legume si fructe proaspete la fiecare masa. Acest lucru va ajuta sa completati aportul  de vitamina C.

 

Publicat de Toni la data de in categoriile: Vitamine

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: