Tipuri de creatina

Tipuri de creatinaIn zilele noastre, consumatorul dispune de o multitudine de optiuni ca urmare a schimbarii structurii chimice a suplimentului, a modului sau de utilizare si chiar a tipului de rezultate scontate. Sigur, s-ar putea regreta momentul in care piata de creatina a fost mai putin confuza, dar ne bucuram de aceste progrese tehnologice si oportunitati pe care le ofera pentru cei care doresc sa castige masa musculara in mod natural. Vom prezenta informatii despre diferite tipuri de suplimente cu creatina disponibile astazi.

1. Creatina monohidrat

Cum majoritatea cercetarilor au fost realizate pe aceasta forma de creatina, stim ca ea este eficienta si nu prezinta pericole . Ea a dat rezultate bune in laborator si in antrenament, in ciuda crampelor intestinale, a balonarilor si diareei, reactii adverse frecvent raportate la inceputul utilizarii. Aceasta este cea mai populara pe piata, si este disponibila sub forma de pulbere, tablete, capsule, lichide, si altele. Acest formula contine 88% creatina si 12% apa: de exemplu, un gram de creatina monohidrat  ofera 0,88 g de creatina. Daca un care un produs afiseaza cantitatea in grame langa cuvintele “creatina monohidrat” ( si nu creatina), stiti ca, continutul de creatina este de 88%. Astfel, in cazul in care eticheta spune 5 grame de creatina monohidrat la o doza, veti consuma de fapt 4,4 g de creatina propriu-zisa.

2. Citrat creatina

Aceasta este una dintre primele suplimente pe de baza de creatina venita pentru a concura creatina pura. Forma citrat combina o molecula de creatina cu o molecula de acid citric, care intervine in mod natural in ciclul Krebs (ciclul final al degradarii substraturilor alimentare in procesul aerob de producere a energiei) si, astfel, joaca un rol fundamental in metabolismul energetic. Asociatia creatina –  citrat ar putea spori productia de energie in muschii activi. Nici o cercetare nu a confirmat aceasta teorie. Citrat creatina contine aproximativ 40% creatina, dar este deosebit de populara din cauza solubilitatii sale: se dizolva foarte bine in apa, desi are un gust destul de acru.

3. Fosfat creatina

Creatina fosfat (practic o molecula creatina legata de o molecula de fosfat si asigurand aproximativ 60% din creatina) a fost descoperita devreme. La inceput, aceasta a declansat multe controverse, deoarece in muschi, creatina trebuie sa se lege de un grup de fosfati si sa se transforme in fosfocreatina pentru a fi eficienta. Multi sunt cei care au crezut ca creatina fosfat  luata direct ar fi mai eficienta decat creatina monohidrat. Grupul de fosfat ar putea, de asemenea, sa absoarba in mod eficient acidul lactic acumulat in muschi. Cercetarile nu au demonstrat niciodata aceasta afirmatie, probabil ca fosfatii trec cu greu prin membrane, cum ar fi cele ale celulelor musculare. In zilele noastre creatinele fosfat au fost abandonate.

4. Creatina malat

Creatina malat este creatina care se leaga de acidul malic. Ca si citratul, acidul malic este un intermediar in ciclul Krebs si, ca atare, creatina malat ar putea oferi  posibilitatea unei productii mai mari de  ATP fata de alte forme de creatina. Cercetarile pe creatina malat la om sunt foarte limitate, dar rezultatele ar trebui sa fie similare cu cele obtinute de creatina monohidrat. Mai mult decat atat, ca si citratul, creatina malat tinde sa se dizolve mai bine in apa si nu pare sa provoace tulburari gastrice.

5. Creatina tartrat

Creatina tartrat contine o molecula de creatina (aproximativ 70%) legata de o molecula de acid tartric. Aceasta forma este folosit uneori in produsele solide pe baza de creatina: capsule, comprimate de inghitit comprimate efervescente… Cateva produse utilizeaza in prezent aceasta forma.

6. Creatina magneziu

Aceasta forma consta intr-o molecula de creatina legat de magneziu. Aceasta combinatie de un mineral chelat cu creatina o protejeaza pe cea din urma in stomac si ar putea facilita absorbtia acesteia. Un alt avantaj al acestei formule consta in fibra musculara in sine, deoarece magneziul este necesar pentru a transforma fosfocreatina in ATP. Intr-un studiu recent in care a comparat efectul magneziului chelat cu creatina cu cel al creatinei imbogatite cu magneziu, s-a constatat ca aportul de lichide din fibrele musculare se amplifica prin forma chelat. In plus, subiectii au avut mai multa forta in executarea de extindere a piciorului decat cei care au luat amestec de creatina si magneziu.

7. Creatina micronizata

Creatina micronizata este o pulbere foarte fina de creatina monohidrat. Datorita formei sale foarte fine (aproximativ de 20 de ori mai fina decat alte particule de creatina monohidrat), exista o suprafata mai mare, altfel spus, aceasta forma de creatina se dizolva mai usor. Cu cat creatina se dizolva mai bine in lichidul folosit, cu atat mai putin ramane pe fundul paharului si este mai bine absorbita de intestin. De fapt, daca ramane in intestin creatina, aceasta atrage apa, fapt ce provoaca probleme gastro-intestinale si diaree.

8. Creatina anhidru

Atunci cand eliminam o molecula de apa din creatina, vom obtine creatina anhidru sau pura. Aceasta aduce putin mai multa creatina decat forma monohidrat (aproximativ 6% mai mult), dar este acelasi produs.

9. Creatina HMB

O combinatie de doua produse: este vorba, pur si simplu de creatina legata de HMB, un metabolit de leucina, care ajuta la recuperarea si dezvoltarea masei musculare. Aceasta este legatura dintre cele doua componente  care le impiedica deteriorarea in stomac si care le potenteaza solubilitatea si absorbtia in organism. Odata ajunsa in sange, creatina se separa de HMB si aceste doua substante sunt transportate separat la muschi. Desi este adevarat ca nici o cercetare confirma eficacitatea acestei formule, rezultatele anecdotice sunt foarte pozitive.

Publicat de Toni la data de in categoriile: Uncategorized

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: