Tu ce greseli faci dupa antrenamentul sportiv?

Exercitiile fizice impun restrictii atat inainte cat si dupa practicarea lor. De ce?
Tocmai din simplul motiv, ca organismul este solicitat si nu trebuie bombardat cu alte artificii care-i pot dauna.
Iata ce indicatii ofera specialistii si ar trebui respectate ( dupa incetarea antrenamentelor/competitiilor) de orice persoana care este angajata in activitati sportive:
1. Nu-ti potoli setea cu bauturi carbogazoase si dulci, acestea contin zahar peste limita impusa de nutritionisti si in loc de hidratarea, odata consummate dupa antrenamente/competitii sportive, produc deshidratarea. Cea mai recomandata forma de hidratare este consumul de apa plata.
2. Nu-ti pasta rogojina rulata sul pana la exercitiul urmator ( pentru fitness, gimnastica) in locuri intunecate si umede (balcon, debara etc.) pentru ca ar deveni adapost pentru toate bacteriile.
3. Nu sta imbracat/a in hainele folosite in timpul exercitiilor!
Hainele transpirate, pastrate timp indelungat pe piele, pot duce la aparitia iritatiei, din cauza ca transpiratia e compusa din toxine pe care corpul le elimina. Indicat e sa ai mereu la tine un set de haine curate, cu tot cu lenjeria intima.
4. Nu te recompensa cu alimente bogate in calorii!
De ce nu poti face asta?Pentru ca odata arse un numar de calorii in timpul activitatii fizice, odata gustate alimentele bogate in calorii, corpul v-a asimila mai multe decat a eliminate prin sport. Pentru a-ti potoli poftele culinare alege, fructe proaspete, iaurt cu cereale, paine din cereale cu branza, gem, unt de migdale etc.
5. Nu-ti atinge fata!
Mai ales daca ai transpirat, este indicat sa nu-ti atingi fata, pentru ca vei fi ca un burette pentru toate bacteriie din jurul tau. Folositi prosopul, servetele etc.
6. Sa nu te indrepti cu viteza luminii spre dus imediat dupa antrenament!
Medicii sustin ca, este necesar de cateva minute pentru a se echilibra pulsul inimii iar muschii sa se destinda. Procedand astfel, vei castiga mobilitate si flexibilitate, iar corpul tau va fi mai bine pregatit pentru urmatoarea sedinta de exercitii fizice.
De asemenea, Cornel Dinu spune ca este o greseala ca dupa exercitii sa faci dus cald, pentru ca ar putea fi afectat procesul de metabolism al calciului din organism. Recomandabil este ca temperatura apei sa nu depaseasca 37 de grade Celsius.
Asadar, o vorba din popor spune ca, “Omul din greseli invata”, iar odata facute ar fi intelept sa invatam din ele si sa punem in aplicare metode sanatoase pentru fiecare dintre noi.
Surse:
http://www.fitsugar.com/Postworkout-Mistakes-How-Avoid-Them-21782149
http://sportsmedicine.about.com/od/training/a/gymmistakes.htm

Publicat de andra la data de in categoriile: Diverse

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: