Vitamine si oligoelemente antioxidante

spina-bifida-alimentationDefinitia antioxidantilor

Dupa cum reiese din nume, antioxidantii sunt substante care impiedica radicalii liberi sa oxideze proteinele, acizii grasi si alte molecule ale corpului. Ele ajuta la protejarea organismului de oxidare.

Antioxidantii (vitamine sau minerale) sunt molecule care impiedica oxidarea cauzata de radicalii liberi.

Reactia de oxidare este adesea o reactie in lant, antioxidantii blocand lantul si impiedican radicalii liberi sa atace celulele corpului.

Antioxidantii se vor lega de radicalii liberi si se va produca o reactie de oxidare cu ei, ceea ce ii va face inofensivi si, prin urmare, vor face oxidarea lor imposibila cu proteine sau acizi grasi.

Aceste reactii  antioxidante / radicalii liberi apar continuu in corp si consuma o cantitate mare de antioxidanti. Prin urmare, trebuie sa se aduca un aport suficient prin dieta sau suplimente alimentare pentru a ajuta in procesul de distrugere a excesulului de radicali liberi.

Trebuie sa existe un echilibru intre aceste doua elemente pentru a stabiliza reactia.

Vitamine si oligoelemente antioxidante:

Cele mai multe vitamine antioxidante sunt vitamina A, vitamina C si vitamina E, adesea numite cu apelativul de vitamine ACE.

Oligoelementele antioxidante sunt zincul si seleniul.

Retineti ca fierul in schimb are o actiune opusa, acesta este un oxidant mineral, deoarece contribuie la producerea de radicali liberi.

Lista de antioxidanti si alimentatie

Alimentatia trebuie sa ramana o sursa de antioxidanti. Pentru aceasta, trebuie sa ne concentram pe fructe si legume care sunt bogate in antioxidanti si sarace in calorii, atat de putin implicate in producerea de radicali liberi.

O dieta echilibrata, bogata in fructe si legume este in mod normal suficienta pentru a furniza organismului toti antioxidantii de care are nevoie.

Dar, atentie, daca acumulati factori care cresc radicalii liberi (ca soarele, activitate fizica sau consumul unor cantitati mari de fier), trebuie sa va asigurati ca veti creste si aportul de fructe si legume, pentru a mari cantitatea de antioxidanti disponibili.

Atentie: Fumatul este un element care produce multi radicali liberi, si consuma o cantitate mare de antioxidanti. Acesta este motivul pentru care fumatorii sufera adesea deficit de vitamina C.

Iata o lista cu alimente bogate in antioxidanti si antioxidantii care pot fi gasiti acolo.

Alimente bogate in antioxidanti Molecule
Fructe si legume vitamina C si polifenoli
Germeni de grau, nuci, migdale, uleiuri vegetale, vitamina E
Legume cu frunze de culoare verde inchis, morcovi, rosii, porumb, broccoli, citrice carotenoide
Mirodenii si plante aromatice terpene
Carne si legume seleniu, cisteina, fier, zinc, mangan si cupru
Legumele crucifere: broccoli, varza, varza de Bruxelles sulforafane

Nu toti antioxidantii au aceeasi actiune. Pentru o protectie cat mai mare, nu trebuie sa va axati pe un singur antioxidant, ci sa ii consumati pe toti.

In cazul in care consumul de alimente antioxidante este insuficient, un supliment alimentar care combina mai multe molecule poate fi util.

Publicat de Toni la data de in categoriile: Vitamine

Comenteaza si tu

Comentariul tau
Nume (obligatoriu):
Email:
Website (optional)

Iti recomandam sa citesti si: